نرم افزارهای آهنگسازی

DAW

بدون شک مهم ترین نیاز نرم افزاری هر فرد در این زمینه داشتن، آشنایی و تسلط نسبی به برنامه های DAW  است.کلمه  DAW  مخفف عبارت Digital Audio Workstation است که به معنای ایستگاه کاری صدای دیجیتال می باشد.ما در این مقاله از آن ها به عنوان برنامه های آهنگسازی یاد میکنیم زیرا اساسی ترین نرم افزار مورد نیاز شماست.

امروزه برنامه های مادر آهنگسازی نسبت به نسخه های قدیمی خود به لطف رقابت سخت بینشان ،پیشرفت بسزایی داشته اند. در حال حاضر تعداد بسیار زیادی برنامه های مادر در بازار نرم افزار های موسیقی موجود هستند که ما در اینجا به محبوب ترین آن ها اشاره می کنیم:

FL Studio

Ableton Live

Cubase

Logic Pro

Studio One

Reason

Pro Tools

این نرم افزار ها با اکثر سخت افزار های موجود در بازار سازگاری مناسبی دارند و حتی برخی از شرکت های ساخت سخت افزار های موسیقی ابزار های مخصوص استفاده از برنامه های خاص را طراحی و به بازار عرضه می کنند.اغلب این بر نامه ها همچنین قابلیت افزودن و استفاده از پلاگین های خارجی ساخته شده توسط شرکت های دیگر را دارا می باشند.

نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که تقریبا آخرین نسخه های برنامه های ذکر شده در بالا دارای تمام برنامه های مورد نیاز شما را دارا می باشد و اگر شما آشنایی کافی از آن ها داشته باشید نیاز به وی اس تی و پلاگین های دیگری نخواهید داشت. برای اطلاعات بیشتر در زمینه نرم افزار محبوب اف ال  به صفحه آموزش اف ال استودیو مراجعه کنید.